CENE VOZILA I DALJE ĆE DA RASTU: Uprkos poskupljenju od 15 odsto , stručnjaci predviđaju da se situacija na tržištu ni 2022. neće stabilizovati

 

Kako ocenjuju stručnjaci, trend poskupljenja i polovnjaka i novih vozila će se nastaviti i u narednom periodu zbog veće potražnje od ponude. Uzlazna linija će se zaustaviti kada se reši poremećaj na tržištu do koga su doveli problemi u lancu snabdevanja. Prognoze su da će nestašica mikročipova, koja je velikim delom doprinela ovoj situaciji, trajati tokom čitave ove godine. Pojedini veliki proizvođači ovih poluprovodnika smatraju da je moguće da i 2023. ne dođe do stabilizacije u njihovom snabdevanju. Međutim, osim čipova problem je napravila i nestašica sirovina, litijuma, plastike i čelika, čije su cene početkom ove godine uzletele.

Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije kaže da polovnjaci prate cene novih vozila i da će se trend poskupljenja nastaviti.

– Osim automobila, koji su poskupeli od 10 do 15 odsto, skočile su i cene svih delova, kao i održavanje – navodi Živković. – Na primer, gume su poskupele za 10 odsto. Pet litara tečnosti za šoferšajbne jednog proizvođača, u decembru je koštalo 280 dinara, a sada je 460. Sve je poskupelo, i žetoni za pranje vozila su bili 50, sada su 100 dinara.

On navodi da su takozvani krosoveri i suv vozila, stara do deset godina, najtraženija i da su i najviše poskupela. U toj cenovnoj klasi, na primer, mnogi modeli čija je cena bila od 10.000 do 15.000 evra, sada koštaju od 15.000 do 20.000 evra.

On navodi da se prilikom kupovine novog automobila i dalje čeka nekoliko meseci na isporuku. To utiče na mnoge potrošače da promene odluku o izboru vozila i kupuju ono koje je dostupno na lageru. U svetu je situacija još gora. Kupci čekaju do šest meseci na novi automobil, a za luksuznije modele i godinu dana. Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila, Milan Belin, kaže da veliki broj ljudi pazari polovne automobile, ali da ne zaostaje ni kupovina novih zbog njihove udobnosti i bezbednosti.

– Cena je jedan od glavnih uzroka zbog čega se ova vozila slabije prodaju – ocenjuje Belin. – Razlog je i problem sa infrastrukturom i nedovoljnim brojem punjača.

 

PRODATO 16 OSTO VIŠE NOVIH AUTA

U Srbiji je lane prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više nego 2020. godine, kada je prodato 26.400 vozila. Ovo je rekao predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin, i ocenio da bi rezultati bili bolji da pored pandemije nije bilo problema sa nestašicom vozila na našem tržištu. On je kazao da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou.

 

PROIZVODNJA NA NIVOU IZ 1956.

AUTO-INDUSTRIJA u svetu je prošlu godinu završila sa gubitkom koji je premašio 210 milijardi dolara. Proizvedeno je oko 7,7 miliona vozila manje. Podaci Udruženja proizvođača i trgovaca motornim vozilima iz Velike Britanije pokazuju da je proizvodnja pala na nivo iz 1956. godine.

 

Izvor

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar