Šta stvara gužve i višesatna čekanja na Gradini?

Vozači kamiona kažu da na graničnom prelazu Gradina redovno čekaju po nekoliko sati. Nezadovoljni su jer smatraju da, osim što gube vreme, imaju i velike finansijske gubitke.

„Otprilike dve granice da se pređu treba tri do četiri sata. To je jako puno i tu trpi transport. U sezoni je još gore, pogotovo leti, ako imate kvarljivu robu ili kao ja hemikalije. Privreda trpi“, kaže Igor Azarić, vozač kamiona.

„Nadole, prema Bugarskoj čekali smo 16 sati, a sada je malo bolje. Kasnimo na utovare, na istovare. Svuda se kasni i imamo problem, dangubimo“, navodi Stefan Marković, vozač kamiona.

U Carini Srbije objašnjavaju da problemi na Gradini nastaju zbog slabije propusne moći Bugarske carine i zbog povećanja prometa.

Saša Kocev, šef teretnog terminala GP Gradina, objašnjava: „Sada, zadnjih meseci, mi na ulazu obradimo 800, a na izlazu imamo nekih 100 kamiona manje. Iz tog razloga se stvaraju kolone. Slaba propusna moć bugarskog prelaza dešava se zato što rade auto-put od Kalotine do Sofije“.

Da bi se kilometarske kolone smanjile i da bi vozači manje čekali na prelazak srpsko bugarske granice, predstavnici dve države dogovorili su se da će preduzeti niz konkretnih mera.

„Moraćemo da uspostavimo princip zelenih koridora i posebnih traka“, navodi Hristo Aleksijev, ministar transporta Republike Bugarske. „Formiraćemo posebnu radnu grupu za rešavanje ovog problema. Insistiraću kod svih bugarskih institucija da se ceo proces ubrza. Uspostavljanjem zelenih koridora smanjiće se kilometarske kolone koje svima stvaraju velike probleme.“

Promet teških teretnih vozila na Gradini se stalno povećava, pa će ih ove godine biti više od 400.000.

Source

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar