Prednovogodišnja šoping euforija – hoće li se nekima impulsivna kupovina obiti o glavu

Gužve na ulicama Beograda, u tržnim centrima, uobičajene su za decembar, mesec potroščke groznice. Do dočeka Nove godine ostala su još dva dana, što mnogima unosi paniku da neće sve stići.

Kupuje se sve – igračke, knjige, garderoba, kozmetika, praznična dekoracija…

Andrea Stamenković, menadžer za odnose sa javnošću jedne od firmi koja zastupaju poznate inostrane odevne brendove, kaže da se oseća praznična euforija pošto je, konstatuje, ova godina za nijansu relaksiranija od prethodne.

„Svakako da ima više kupaca u radnjama i to se verovatno može povezati sa velikim sezonskim popustima koja su trenutno aktuelni tako da je to odličan način da kupite nešto u poslednjem trenutku, da se obučete za novogodišnju noć“, dodaje Stamenkovićeva.

Lako je preterati. Ponese praznična kupovina, pa se troše plate i krediti, ulazi se u dozvoljeni minus. Trgovcima takvo raspoloženje svakako odgovara.

Stručnjaci savetuju da kupujemo domaće proizvode, jer tako svi zajedno jačamo domaću ekonomiju.

Sekretar udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović navodi da analize pokazuju da se prilikom odlaska u kupovinu, 60 odsto odluka donose impulsivno, a da je taj procenat tokom praznika još veći.

„Činjenica je da svi mi tokom praznika značajno više trošimo. Kada pogledamo određene kategorije kao što su igračke, trećina godišnjeg prometa desi se poslednjih 15 dana pred Novu godinu“, naglašava Malinović.

Niko i ne misli na onaj najduži mesec koji počinje za samo tri dana, a trebalo bi.  

Source

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar