Gde sve stiže helikopterska jedinica MUP-a, komandant Nedić za RTS o tome šta je najopasnije

Njihove spasilačke akcije često izgledaju kao scene iz akcionih filmova. Mnogima su jedina nada i spas. Dobili su međunarodnu nagradu zato što su uspešno koristili helikopter tamo gde niko nije ni probao. 

Ljude su spasavali iz kuća koje su zahvatile bujične reke i poplave. Leti učestvuju u gašenju požara i kod nas i u inostranstvu.

Helikopteri su takvi, mogu svuda i mogu sve, ako ih vode sposobne ruke.

Komandant helikopterske jedinice MUP-a Srbije Nenad Nedić rekao je, gostujući u Beogradskoj hronici, da je zima sama po sebi specifična zbog vremenskih uslova, a najopasnija, što se tiče letenja helikopterom, jeste pojava zaleđivanja koja može da utiče na bezbednost izvršenja letačkog zadatka.

„Nalazite se u uslovima da se stvaraju naslage leda na svim vitalnim delovima helikoptera koje mogu prouzrokovati da utiče na samu bezbednost izvršenja leta“, kaže Nedić.

Pomoć na bilo kojoj tački teritorije 

Prema njegovim rečima, jedinica kao sastavni deo MUP-a ima obavezu i dužnost da pritekne svakom građanimu na bilo kojoj tački teriotrije Srbije.

„Možemo i kadri smo da stignemo do bilo kog mesta koje se nalazi na teritoriji Srbije i da pružimo svu neophodnu pomoć“, istakao je Nedić.

Ima raznovrsnih zadataka, transport povređenog lica ili pacijenta do najbliže medicinske ustanov, da se dopremi hrana i lekovi, sve zavisi od specifičnog zadatka.

Prevoze i povređene skijaše

„Naše bolnice koje imaju heliodrome su KC u Nišu koji je opremljen za sletanje i poletanje, i Beograd, VMA, gde je registrovan heliodrom. Prvi put da ski-centar Kopaonik raspolaže mogućnošću da postoji helikopterski transport za teže povređene skijaše“, rekao je Nedić.

Šta je teže – borba sa vatrom ili sa snegom

Nedić kaže da je podjednako teško i jendo i drugo. „Vazduhoplov kojim letimo i služi da pruži pomoć, gašenje požara je specifično jer je zahtevno, odvija se na visokim temeprturama i uslovi su takvi da ne odgovaraju karakteristikama helikoptera, leti mogu da se pregrevaju“, kaže on.

Spasavanje za vreme poplava

Nedić kaže da su u praksi pokazali da su sposobni da izvrše svaki zadatak. „Svako očekuje neku vrstu pomoći od vas a vi morate da odreagujete u kratkom roku i svesni ste da ste vi poslednja karika koja može nekoga spasiti“, istakao je komandant jedinice.

Dodao je da piloti moraju da vole posao i da će iz ljubavi prema letenju biti sposobni da budu uspešni.

„Koristili smo helikopter H-145 za zadatke za koje je projektovan. Dobili smo priznanje kao jedini operater koji je helikopter koristio za izvršenje svih letačkih operacija u čije namene je on konstruisan“, zaključio je Nedić.

Source

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar