MINISTAR građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović potpisao je danas Ugovor za izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji graničnog prelaza Horgoš 1 na teritoriji opštine Kanjiža sa predstavnicima kompanije Jadran d.o.o., koja će biti izvođač na ovom projektu.

Foto: Ministarstvo građevinarstva
970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘leaderboard_top’); });} ]]>
Planirano proširenje lokacije graničnog prelaza „Horgoš“ je od izuzetne važnosti jer predstavlja deo evropskog koridora 10 i jednu od ključnih tačaka tranzitog saobraćaja kroz našu zemlju.
– Vrednost projekta je malo veća od dve milijarde dinara, proširuje se granični prelaz za ukupno šest traka, četiri za putnički i dve za teretni saobraćaj. Potpuno ćemo modernizovati ovaj granični prelaz i očekujemo da će to značajno ubrzati promet ljudi i roba – kazao je Momirović.
On je naglasio da kada su granice u pitanju, fokus politike Vlade Republike Srbije u skladu s idejom “Otvorenog Balkana“ je da se obezbedi slobodan protok ljudi i roba. Ministar se zahvalio predsedniku Skupštine AP Vojvodine na podršci u nizu zajedničkih projekata koji se trenutno realizuju, ističući da će se rezultat te saradnje najbrže videti u narednim mesecima, po puštanju u saobraćaj prve deonice brze pruge od Beograda do Budimpešte.
Foto: Ministarstvo građevinarstva
– Na ovom graničnom prelazu na godišnjem nivou prođe 6,6 miliona putnika, milion i dvesta hiljada putničkih vozila, više od trista hiljada kamiona i negde oko deset hiljada autobusa. Te brojke same po sebi govore o tome da je ovaj prelaz neophodno stalno obnavljati, proširivati i prilagođavati zahtevima i potrebama – rekao je Pastor.
Projektnim zadatkom, osim rekonstrukcije nekih od postojećih objekata, predviđena je izgradnja četiri nove saobraćajne trake za putnička vozila i autobuse (2+2) na ulazu u zemlju, dve dodatne saobraćajne trake za kamione na izlazu iz zemlje i jedne trake za vangabaritna vozila na ulazu u zemlju. Ukupna ugovorena vrednost projekta iznosi 2.088.306.057,03 RSD sa PDV-om.
970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘InText_1’); });} ]]>
– Projekat će se sastojati od dvanaest faza, prva faza je projektovanje, zatim slede građevinski radovi, radovi na niskogradnji, elektro-mašinski radovi, kao i ozelenjavanje zelenih površina – izjavio je Nikola Malbaša, direktor kompanije Jadran.
BONUS VIDEO – Otvaranje fabrike u Novom Sadu
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

