POTROŠAČI NE ŠTEDE UOČI DOČEKA: U celom svetu se očekuje se ukupan promet između 1,28 i 1,3 biliona dolara

NOVOGODIŠNJE praznike, valjda više nego bilo koje druge, u stopu prati potrošačka groznica.

ПОТРОШАЧИ НЕ ШТЕДЕ УОЧИ ДОЧЕКА: У целом свету се очекује се укупан промет између 1,28 и 1,3 билиона долара

Foto P. Mitić

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘leaderboard_top’); });} ]]>

Kupuju se namirnice za svečanu trpezu, ali i pokloni za najbliže. Ove godine će maloprodaja, prema prognozama „Dilojta“, zabeležiti rast od sedam do devet odsto. Na svetskom nivou, tokom praznika se očekuje ukupan promet između 1,28 i 1,3 biliona dolara. Ovoliko su i tek će ostaviti u radnjama od novembra do januara.

„Dilojt“ predviđa i da će trgovina preko interneta zabeležiti rast od 11 do 15 odsto. Samo elektronski će se potrošiti između 210 i 218 milijardi dolara ove sezone.

– Očekujemo intenzivnu ličnu potrošnju tokom predstojeće praznične sezone – kaže Verica Najdanović, direktorka u Sektoru revizije. – Kako raste broj vakcinisanih građana i svi sa više samopouzdanja provode vreme van svojih domova, vrlo verovatno će doći i do povećanja potrošnje u oblasti usluga, uključujući ugostiteljske i turističke usluge, dok će potrošnja dobara ostati stabilna. Ujednačeno opadanje štednje do nivoa iz perioda pre pandemije podržaće ličnu potrošnju i na taj način doprineti visokom obimu maloprodaje tokom ove praznične sezone. Nastaviće se rast prodaje putem interneta jer se potrošači kontinuirano sve više opredeljuju za ovakvu kupovinu u svim kategorijama.

Prodaja tokom praznika prošle godine zabeležila je stopu rasta veću od očekivane, a računalo se na rast od 5,8 odsto.

– Trgovci na malo treba da očekuju uspešnu prazničnu sezonu, jer će nivo lične potrošnje ostati visok prema našim projekcijama – dodaje Verica Najdanović. – Dok je s jedne strane popustila zabrinutost potrošača za zdravlje i bezbednost od prošlogodišnje praznične sezone, navike i ponašanje pri kupovini izazvani pandemijom se nastavljaju. Trgovci koji su fleksibilni u odnosu na promenljiva ponašanja potrošača, nude pogodne mogućnosti za elektronsku i kupovinu u prodavnicama, i ispunjavaju narudžbine, ostvariće rast prodaje tokom ove praznične sezone, a i u novoj godini.

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘InText_1’); });} ]]>

PROŠLA GODINA

IZMEĐU novembra 2020. i januara 2021. godine maloprodaja je zabeležila rast od 5,8 odsto. Tada je ostvaren promet od 1,19 biliona dolara. Između novembra 2020. i januara 2021. godine prodaja preko interneta zabeležila je rast od 34,8 odsto i ostvarila ukupan promet od 189 milijardi dolara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije


Izvor

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar