NIKOLA VULETIĆ, PREDSEDNIK UNIKREDIT BANKE: Stabilnost i usmerenost na klijente kruna prvih 20 godina

ZA razliku od prethodne godine, koju nisu obeležile velike promene na tržištu finansija u Srbiji, ali jesu do sada neviđene mere pomoći privredi, gde su veliku ulogu osim države odigrale i banke, ove godine prilično su se promešale karte na lokalnom bankarskom tržištu.

НИКОЛА ВУЛЕТИЋ,  ПРЕДСЕДНИК УНИКРЕДИТ БАНКЕ: Стабилност и усмереност на клијенте круна првих 20 година

Foto promo

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘leaderboard_top’); });} ]]>

U godini u kojoj se obeležava malo više od vek i po od otvaranja prve banke u Srbiji, čak sto godina od osnivanja prvog bankarskog udruženja, jedna od najznačajnijih banaka na domaćem tržištu, Unikredit banka, obeležava prvih dvadeset godina svog poslovanja u našoj zemlji.

Ipak, uz nedavno objavljivanje novog strateškog plana Unikredit grupe, novog lokalnog lidera, ali i jubilarnu kampanju koja u središte stavlja i klijente i odgovorno poslovanje, i u ovoj banci dosta je toga novog.

– Ponosan sam što imam priliku da budem na čelu Unikredit banke baš u godini njenog velikog jubileja. Naša okrenutost ka transformaciji, inovaciji i održivosti, zapravo se najbolje vidi kroz ovu kampanju, jer smo njom obuhvatili sve to za šta se godinama kroz svoj rad zalažemo.

Dali smo priliku i klijentima da budu deo jednog velikog odgovornog projekta, a činjenica da smo za gotovo dva meseca kampanje prikupili više od 13 miliona dinara jasno pokazuje da se godine poverenja vrate onda kada je to najpotrebnije i da dobre inicijative uvek budu prepoznate – rekao nam je na početku razgovora za „Novosti“ Nikola Vuletić, predsednik Izvršnog odbora Unikredit banke u Srbiji.

Sa njim smo razgovarali o tome šta on vidi kao najveći potencijal domaćeg tržišta finansija, kao i kakvi su njegovi, ali i planovi Unikredit banke u Srbiji za narednih godinu dana.

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘InText_1’); });} ]]>

Obeležavate dve decenije poslovanja u našoj državi, a nedavno je objavljen i strateški plan Unikredit Grupe, u okviru kog je jasno izneta ambicija za daljim učvršćivanjem Unikredit banke u samom vrhu evropskih banaka i rastom u svim regionima, uključujući i region Istočne Evrope u kojem se nalazi i domaće tržište. Šta to konkretno znači i kakva je uloga lokalne banke?

– Mogu da kažem da imam veliku privilegiju što se nalazim na čelu Unikredit banke u Srbiji u godini koja je ne samo za celo naše tržište, već i za celu našu „Grupu“ jedna od najdinamičnijih i najinovativnijih. Osim što obeležavamo veliki jubilej na lokalnom, srpskom tržištu, na nivou „Grupe“ nedavno smo doneli vrlo ambicioznu strategiju koja će nam pomoći da od Unikredit banke napravimo pravu banku za evropsku budućnost. Unikredit je veoma ponosan na svoju bogatu istoriju i panevropsko usmerenje, a predstavlja vodeću banku u regionu Istočne Evrope, koji je i jedan od najbrže rastućih regiona. Vodeća smo banka kada je reč o aktivi, sa preko četiri miliona klijenata, i na mnogim tržištima na kojima poslujemo naš tržišni udeo znatno premašuje 15 odsto. U fokusu naše nove strategije je di- gitalizacija u koju će biti uloženo ukupno 2,8 milijardi evra i to do 2024. godine. A, kao što se može videti i jubilarnom kampanjom aktivno radimo na osnaživanju zajednica u kojima poslujemo, što ovom novom grupnom strategijom nije više samo naša želja i težnja, već i obaveza.

Foto promo

Kako ocenjujete bankarsko tržište u Srbiji? Gde su najveće šanse za razvoj?

– Mislim da je izbijanje pandemije virusa korona bio odličan test ne samo za tržište fi- nansija, već i za celu privredu, koji je i više nego uspešno položen. Potrebe društva su stavljene iznad pojedinačnih interesa i verujem da su klijenti to i prepoznali. Uspešan izlazak iz krize, verovatno je i najbolja potvrda stabilnosti bankarskog sektora, ali i otpornosti društva na globalne potrese.

Samim tim, koncentracija koju vidimo na lokalnom tržištu je očekivan, prirodan sled, koji ne- će mnogo poremetiti ni pojedince ni privredu, a za koji verujem da će se nastaviti. Mi konkretno u tome vidimo veliku priliku i za banke i za klijente za prve da budu kompetitivniji, inovativniji, okrenutiji klijentima, dok je za klijente to prilika da dobiju najkvalitetniju moguću uslugu na tržištu. Kao banka, treba da razumemo potrebe klijenta i da prema tome razvijamo svoje biznis modele, i baš zbog toga, novim strateškim planom „Unikredit grupe“ nastojaćemo da budemo podrška klijentima u održivoj tranziciji, istovremeno doprinoseći boljem društvu.

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘InText_2’); });} ]]>

 Vi ste prvi lokalni menadžer na čelu Unikredit banke Srbija. Da li uopšte ima razlike u liderskom stilu lokalnog i stranog kadra i da li možete da nam kažete kakva je vaša vizija upravljanja bankom u narednim godinama?

– Iako sam ja prvi lokalni lider na čelu Unikredit banke Srbija, poverenje „Grupe“ u lokalni kadar oduvek je bilo veliko. Lokalni menadžeri i ek- sperti su od samog dolaska Unikredit banke u Srbiju bili u osnovi kreiranja planova i donošenja odluka, a mogu da kažem da koliko su tokom svih ovih godina naši kadrovi učili od kadrova „Grupe“, toliko su i eksperti „Unikredit grupe“ učili od lokalnih eksperata.

Meni će u upravljanju bankom, kao i svim mojim prethodnicima, u fokusu biti klijenti i ljudi, a samim tim mogu da vam odgovorim da velike razlike u stilovima nema, dokle god imate bazu zadovoljnih zaposlenih i zadovoljnih klijenata. Za narednu godinu zadali smo sebi cilj da se još više digitalizujemo, ali i da unapredimo i povećamo bazu klijenata u segmentu rada sa stanovništvom i malim i srednjim preduzećima.

ZELENO FINANSIRANJE JE BUDUĆNOST

970) { googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘InText_3’); });} ]]>

Banke se okreću odgovornom bankarstvu i društveno odgovornim projektima. Unikredit banka već neko vreme u svom fokusu ima „zeleno finansiranje“. Šta to znači za lokalnu zajednicu?

– Naša kampanja za 20 godina najbolja je potvrda naše dugoročne usmerenosti odgovornom poslovanju. I to ne samo kada smo mi u pitanju, već i kada je reč o našim klijentima, koje ne samo što finansiramo u projektima i oblastima zelenog poslovanja, već i aktivno i svakodnevno savetujemo kako da budu samoodrživi i kako da što jednostavnije prođu kroz zelenu tranziciju. Zeleno finansiranje apsolutno predstavlja budućnost naše banke, a kao što smo, sada već mogu slobodno da kažem, veterani u finansiranju energije vetra, isto tako sam siguran da će, kao što su naši pionirski pokreti u ovoj oblasti od starta bili prepoznati u zajednici, biti i svi naredni.

M-50-5777

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije


Izvor

Sviđa Vam se Članak? Podelite...

Podelite na Facebook
Podelite na Twitter
Podelite na Linkdin
Podelite na Pinterest
Podelite na WhatsApp
Podelite putem mejla

Blitz.rs

Ostavite komentar